تولید کننده عصاره مالت جو نیمه شفاف

تاثیرات عصاره مالت جو بر سلامتی و درمان  دیابت:

جو از زمان‌های گذشته به‌عنوان دارویی مفید برای درمان و کنترل بیماری دیابت به‌شمار می‌رفته است. عصاره دانه جو نیز یکی از این مواد است که تأثیرات مثبت فراوانی در کنترل بیماری افراد دیابتی دارد. مصرف عصاره دانه جو در افراد دیابتی می‌تواند وزن شخص را ثابت نگه‌ دارد، اما در همین جهت میزان گلوکز را در گروه خاصی از افراد دیابتی کاهش دهد. مصرف هرگونه داروی گیاهی (ازجمله عصاره دانه جو) باید زیر نظر پزشک صورت پذیرد. مصرف عصاره مالت دانه جو به کاهش بیماری‌های قلبی‌ عروقی کمک می‌نماید. کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها به‌علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی گیاهان از دیگر خواص عصاره دانه جو است. مکمل رشد برای کودکان، رفع خستگی بدن و بالابردن نشاط و شادابی، رفع نارسایی‌های کلیه و کمک به هضم غذا، جلوگیری از ریزش و بالابردن حجم  شیردهی مادران ازجمله خواص عصاره دانه جو است.

عصاره مالت دانه جو مؤثر در کاهش چربی خون:

ازجمله ابتدایی ترین ویژگی‌هایی که عصاره دانه جو با خود همراه کرده، کاهش میزان چربی خون است. استفاده هم‌زمان عصاره دانه جو با مواد دیگری مانند یولاف به‌صورت هم‌زمان، قدرت کاهش را چند برابر می‌کند و نتایج مثبتی را در پایین‌آوردن کلسترول خون دارد.

عصاره مالت جو، دارای تمام ویتامین‌های گروه B، آهن، روی، کلسیم، منیزیم، فسفر و اسیدآمینه می باشد جوانه غلات درحقیقت همان ماده اولیه تولید عصاره مـالت است؛ ولی اختصاصا مالت به مالت جو گفته می‌شود. جو نسبت به گندم از ارزش غذایی و خواص بالاتری برخوردار است. جو ازنظر میزان ویتامین‌های گروه B و پروتئین، از گندم غنی‌تر می باشد ؛ مصرف جو به‌دلیل وجود انواع ویتامین B به افراد توصیه می‌شود؛ به‌خصوص به آن‌هایی که به برخی از بیماری‌ها مانند فشارخون یا دیابت مبتلا هستند، خوردن غذاها و خوراکی‌هایی مثل نان جو، پیشنهاد می‌شود. در مرحله جوانه‌زنی براثر عملکرد آنزیم‌های مختلف موجود در غلات، مواد مغذی بسیاری تشکیل یا افزایش می‌یابند (مثل ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری). ازنظر میزان ویتامین‌ها جوانه جو از عصاره مالت (قند جو) غنی‌تر است؛ اما ازنظر رنگ، عطر، طعم و فعالیت‌های آنزیمی پودر مالت غنی‌تر است. این فعالیت‌های آنزیمی به هضم بهتر مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می‌کند و کیفیت غذایی، عطروطعم تمام فرآورده‌هایی که در روند تولیدشان از عصاره مالت (قند جو) استفاده‌شده، بهتر از سایر فرآورده‌هاست. به‌غیراز نان در صنعت شکلات، فرآورده‌های لبنی و نوشیدنی‌ها، بستنی و غذای کودک نیز این پودر کاربرد وسیعی دارد.

عصاره مالت ضد یبوست:

از دیگر تاثیرات عصاره مالت جو بر سلامتی در دوران یبوست است که مصرف فیبر غذایی توسط متخصصین بسیار مورد توصیه است. عصاره مالت جو نیز مانند میوه‌ها و سبزی‌ها  به دلیل داشتن فیبر موجود، می‌تواند در برنامه غذایی روزانه مورد مصرف قرار گیرد. این عصاره بر قدرت و فعالیت جنسی اثر منفی ندارد و برای مدت طولانی می‌توان آن را مصرف کرد. ذکر این نکته ضروری است که مصرف فراوان آب همراه با عصاره مالت فراموش نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *