تولید کننده عصاره مالت جو نیمه شفاف

افزایش شیر مادران با عصاره مالت :

 تغذیه سالم مادر علاوه بر افزایش حجم شیر مادر منجر به کم شدن  ناراحتی های نوزاد مانند کولیک می شود. مواد غذایی افزاینده شیر مادر صرفاً مواد مقوی و مغذی نیستند بلکه یک سری مواد غذایی دارای ترکیب هایی هستند که منجر به افزیش شیر مادر به روش های  دیگر می شوند. این ترکیبات با نام لاکتوژنیک شناخته می شوند. ترکیب لاکتوژنیک  مواد غذایی و گیاهی هستند که منجر به افزایش تولید شیر مادر می شوند.

از نظر متخصصان علم  تغذیه یکی از بهترین و اولین روش های افزایش حجم شیر مادر استفاده از مواد غذایی گیاهی لاکتوژنیک است. از جمله مواد غذایی لاکتوژنیک که معمولا شناخته شده هستند و در فرهنگ های مختلف از آن ها  استفاده می شوند شامل رازیانه، جو دو سر، تخم کتان، عصاره مالت و … هستند.
مواد لاکتوژنیک از طریق تأمین انرژی، مواد مغذی و همچنین از طریق تغییرات شیمایی و هورمونی باعث افزایش شیر مادر ها می شوند. مواد غذایی لاکتوژنیک با تاثیر گذاشتن بر فرایند تولید و ترشح شیر تأثیر می گذارند.
این ترکیبات  شامل فیتو استرژن ها، آرامش بخش های گیاهی، استرول ها و ساپونین ها و تریپتوفان هستند. همچنین ترکیب صحیحی از چربی ها و مواد مغذی منجر می شود که بدن مادر به شیوه ی صحیحی عمل نماید و تولید شیر افزایش یابد.
جو جوانه زده و همچنین نوشیدنی جو که با عصاره مالت تولید شده باشند می توانند منجر به افزایش ، غلیظ¬تر و غنی تر شدن شیر مادر می گردد.

کاربرد و فواید پودر عصاره مالت به عنوان یک ماده غذایی لاکتوژنیک:

عصاره مالت جو شیره ای مفید و مغذی است که از جو جوانه زده بدست می آید. از عصاره مالت جو در تولید انواع نوشیدنی ها از جمله ماءالشعیر  استفاده می گردد و طبیعی است که مواد غذایی تهیه شده با آن دارای خواص مشابه باشند.

 

پودرعصاره مالت و افزایش شیر:

تا سال ۱۹۸۱ تحقیقات در این مورد بسیار کم بود و تنهاگزارش های  مربوط به مصرف آبجو در اروپا تنها مورد استفاده قرار می گرفت. در این گزارشات دلیل افزایش شیر را الکل موجود در آبجو می دانستند اما بررسی های جدید  نشان می دهد  که این افزایش به دلیل وجود ترکیب هایی که در ساختن آبجو بکار رفته است می باشد. افزایش شیر در دام هایی که با تفاله های کارخانجات سازنده آبجو تغذیه شده اند، صحت مطلب فوق را تأیید می کند. در مطالعاتی که روی عصاره گیاهان و برخی گیاهانی که در ساختن آبجو بکار گرفته می شوند و همچنین با تزریق وریدی و تجویز دهانی اثر لاکتوژنی این عصاره ها تایید شد.

علت اصلی افزایش تولید شیر توسط عصاره مالت جو، افزایش ترشح هورمون پرولاکتین می باشد . در تحقیقات صورت پذیرفته مشخص گردید که ترکیبات پلی ساکاریدی (اسید پکتیک و بتا گلوکان) علت خاصیت لاکتوژنی این محصول است. جو نیز مانند مالت یک ماده محرک ترشح شیر و همچنین موجب تعادل هورمونی می شود.
از دیگر خواص عصاره مالت می توان به درمان یبوست، کاهش کلسترول و … اشاره داشت.

منبع:اخبار رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *